Lederutviklingsprogram

Mål: Styrke en verdibasert prestasjonskultur gjennom å forbedre ytelsen på både individuelt nivå og i team. Individuell og kollektiv utvikling. Utvikle både ledergruppen og den enkelte leder gjennom å bygge mental robusthet, indre drive, gjennomføringskraft, lagånd, tydelig kommunikasjon og positiv energi.

PROGRAMMETS INNHOLD & OMFANG:

Fem samlinger á 3,5 t. fordelt på ca. 3,5 mnd. Individuell oppfølging av lederne via digitale samtaler imellom workshops. Sparring CEO og Atle imellom samlingene.

Samling 1: 

  • Interaktivt foredrag /Atle 50 min: «Styrk MEG-kraften!»
    • Verdien av robust mindset: Det starter med MEG.
    • Verdien av mot, entusiasme, gjennomføringskraft.
  • Forsterkning av mot, livskvalitet og mental robusthet.

Samling 2: 

  • Interaktivt foredrag /Atle 50 min: «Styrk TEAM-kraften!»
    • Verdien av lagånd, felles retning og tydelig ramme.
    • Ingrediensene i lagånd og et fremragende TEAM.
    • Verdien av positiv energi og tillit. Forutsetninger for tillit.
  • Forsterkning av TEAM-spirit, «ETT VI», samhold og inspirasjon.

Samling 3: 

  • Hvorfor ledelse? Hvordan utøve ansvarlig og tydelig ledelse?
  • Interaktivt foredrag /Atle 50 min: «Styrk kommunikasjon!»
    • Oppskrift på tydelig kommunikasjon: 10 samspillsnormer.
  • Forsterkning av inspirerende samspill og positiv samhandling.

Samling 4: 

  • Interaktivt foredrag /Atle 50 min: «Styrk eget og andres liv!».
    • Verktøy for livskvalitet, sinnsro og mental vekst.
    • Verktøy for verdifullt liv og psykologisk trygghet.
  • Ledernes balanse mellom å lede seg selv, lede andre og lede bedriften.

Samling 5: 

  • Ledergruppen som kraftsentrum for bedriftens verdier, kultur, identitet og merkevare.
  • Foredrag /Atle 50 min: «Styrk solid merkevareidentitet!».
    • Bygg merkevareidentitet, risikohåndtering og en selvgående bedrift med evighetens perspektiv.
    • Skap en verdibasert prestasjonskultur med stolt eierskap, glød, mot, lojalitet og mulighetsfokus.
    • Lev dualitetene rammer & frihet, fleksibilitet & fasthet, innovasjon & tradisjon, harmoni & kaos.
    • MOT: En innovasjonsreise fra å være ingenting i 1994 til nasjonal merkevare og 4 kontinent i 2020.
  • Forsterk lederne som identitetshøvdinger, kulturbærere og verdibaserte prestasjonsskapere.