Mål: Styrke en verdibasert prestasjonskultur gjennom å forbedre ytelsen på både individuelt nivå og i team. Individuell og kollektiv utvikling. Utvikle både ledergruppen og den enkelte leder gjennom å bygge mental robusthet, indre drive, gjennomføringskraft, lagånd, tydelig kommunikasjon og positiv energi.
PROGRAMMETS INNHOLD & OMFANG:
Fem samlinger á 3,5 t. fordelt på ca. 3,5 mnd. Individuell oppfølging av lederne via digitale samtaler imellom workshops. Sparring CEO og Atle imellom samlingene.
Samling 1:
- Interaktivt foredrag /Atle 50 min: «Styrk MEG-kraften!»
- Verdien av robust mindset: Det starter med MEG.
- Verdien av mot, entusiasme, gjennomføringskraft.
- Forsterkning av mot, livskvalitet og mental robusthet.
Samling 2:
- Interaktivt foredrag /Atle 50 min: «Styrk TEAM-kraften!»
- Verdien av lagånd, felles retning og tydelig ramme.
- Ingrediensene i lagånd og et fremragende TEAM.
- Verdien av positiv energi og tillit. Forutsetninger for tillit.
- Forsterkning av TEAM-spirit, «ETT VI», samhold og inspirasjon.
Samling 3:
- Hvorfor ledelse? Hvordan utøve ansvarlig og tydelig ledelse?
- Interaktivt foredrag /Atle 50 min: «Styrk kommunikasjon!»
- Oppskrift på tydelig kommunikasjon: 10 samspillsnormer.
- Forsterkning av inspirerende samspill og positiv samhandling.
Samling 4:
- Interaktivt foredrag /Atle 50 min: «Styrk eget og andres liv!».
- Verktøy for livskvalitet, sinnsro og mental vekst.
- Verktøy for verdifullt liv og psykologisk trygghet.
- Ledernes balanse mellom å lede seg selv, lede andre og lede bedriften.
Samling 5:
- Ledergruppen som kraftsentrum for bedriftens verdier, kultur, identitet og merkevare.
- Foredrag /Atle 50 min: «Styrk solid merkevareidentitet!».
- Bygg merkevareidentitet, risikohåndtering og en selvgående bedrift med evighetens perspektiv.
- Skap en verdibasert prestasjonskultur med stolt eierskap, glød, mot, lojalitet og mulighetsfokus.
- Lev dualitetene rammer & frihet, fleksibilitet & fasthet, innovasjon & tradisjon, harmoni & kaos.
- MOT: En innovasjonsreise fra å være ingenting i 1994 til nasjonal merkevare og 4 kontinent i 2020.
- Forsterk lederne som identitetshøvdinger, kulturbærere og verdibaserte prestasjonsskapere.